تعمیرات گیرنده های شاتل تک

تعمیرات گیرنده های شاتل تک

دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون، (STB: set top box) یا اس تی بی دستگاهی است که به یک تلویزیون و  یک منبع خارجی دریافت کننده سیگنال متصل شده و سیگنال ها را به صورتی که از تلویزیون و دیگر دستگاه های نمایشی قابلیت پخش شدن دیجیتال را دارند تبدیل می کند. گیرنده دیجیتال یکی از اجزای مهم برای دریافت برنامه های تلویزیونی دیجیتال به عنوان مبدل می باشد. دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون مبدلی است که سیگنال RF کانال تلویزیونی انتشار یافته در فضا را دریافت کرده و طی یک فرایند پردازش بسیار مهم آن را تبدیل به صدا و تصویر کرده و آماده استفاده برای تلویزیون می کند. البته این تبدیل می تواند به صورت رله ای و تکرار باشد یعنی RF را دریافت و برای ورودی تلویزیون خروجیRF را مهیا کند. بنابر این به طور کلی نقش و اهمیت دستگاه گیرنده دیجیتال را می توان اینگونه تعریف کرد که تلویزیون می تواند فقط به عنوان یک نمایشگر عمل کند (دریافت AV، صدا، تصویر و نمایش آن) که در این صورت نقش اس تی بی حدود ۸۰٪ و نقش تلویزیون تنها ۲۰٪ خواهد بود. اس تی بی فقط در حد یک مبدل ساده که در تلویزیون های آنالوگ تعبیه شده است نیست بلکه دارای عملکرد پیچیده تری است.

از جمله گیرنده های دیجیتال می توان به شاتل تک اشاره نمود که دارای مدلها و ویژگی هایی می باشد. ویژگی ها به طور کلی شامل موارد زیر می باشند:

  • دارای پورت های خروجی Composite، Component، HDMI
  • دارای تلتکست فارسی
  • پخش فایل های صوتی و تصویری با فرمت های MP3,AAC,WMA و MPEG4, H264, MKV, AVI, MPG و….
  • قابلیت اتصال USB فلش و پخش و ضبط توسط آن
  • قابلیت اجرای زیرنویس فارسی
  • و…….

از جمله مشکلاتی که این دستگاهها ممکن است با آن روبرو شوند این است که دسستگاه روشن است ولی هیچ تصویری نداریم در این صورت باید آی سی بایوس را پروگرام کرد. یا گاهی صدا ندارد که می توان با تعویض آی سی مربوط به صدا که یک آمپلی فایر است مشککل را حل کرد. یا دستگاه در حین کار ناگهان خاموش می شود. یا کانالی در طی تنطیمات کانال یابی دریافت نمی کند و… .

برای رفع هر گونه مشکل یا خرابی در مورد گیرنده دیجیتال شاتل تک در هر مدلی می توانید با مرکز مجتمع تعمیر ستاپ باکس تماس بگیرید تا ادر اسرع وقت به رفع مشکل دستگاه شما پرداخته شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس: تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک ۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱