تعمیرات گیرنده های I class

تعمیرات گیرنده های I class

گیرنده دیجیتال تلویزیون وسیله ای است که می تواند سیگنال های دیجیتال را از آنتن هوایی دریافت و آن را به سیگنال های قابل دریافت توسط تلویزیون های آنالوگ تبدیل کند.

این دستگاه خروجی ای دارای با کیفیت بالا بوده و به همین خاطر تصویر ارائه شده بسیار با کیفیت و شفاف خواهد بود. 

ست تاپ باکس‌ها یا همان دستگاه گیرنده دیجیتال یک راه ارتباطی بین تلویزیون و PC یا TV-PC و تلفن و ماهواره هستند.

 ست‌تاپ باکس‌ها علاوه بر دریافت تلویزیون دیجیتال، قابلیت‌های زیادی را برای تلویزیون آنالوگ شما فراهم می‌آورند.

مثلاً میتوایند رادیو را نیز از طریق تلویزیون خود داشته باشید و… . هرچند تلویزیون های امروزی همراه خود گیرنده دارند ولی تلویزیونهای نسل گذشته این قابلیت را نداشته و باید دستگاه مجزایی برای آن در نظر گرفت.

هر دستگاه گیرنده دارای بخش های ورودی و خروجی به این شرح است:

  •  ورودی آنتن: سیگنالها از طریق کابلی که آنتن را به تلویزیون متصل می کند به گیرنده دیجیتال انتقال می یابد. اتصال دهنده ورودی آنتن گیرنده پورت RF IN معمولا شبیه ورودی آنتن تلویزیون است و از همان اتصال دهنده می‌توان استفاده کرد.
  • خروجی صدا و تصویر: صدا و تصویر خروجی را می توان با پردازش سیگنال تلویزیونی دیجیتال بدست آورد که باید به ورودی صدا و تصویر A/V تلویزیون وصل شود (‌پورت زرد برای تصویر، سفید و قرمز برای صدا).
  • بعضی از گیرنده ها علاوه بر خروجی صدا و تصویر آنالوگ، صدا و تصویر را به فرمت‌های دیگری مثل تصویر Component، S-Video، HDMI یا Spdif (برای صدا) را در خروجی می‌دهند که اگر تلویزیون آن را پشتیبانی کند، می‌توان به جای خروجی آنالوگ، از این خروجی‌ها استفاده کرد که نسبتاً کیفیت شنیداری و بصری بالاتری دارند.
  • خروجی RF: در بعضی از گیرنده ها، صدا و تصویر می‌تواند به فرمت RF و به شکل قابل دریافت با تلویزیون‌های آنالوگ تبدیل شود.
  • کاربرد این خروجی RF وقتی است که اگر دستگاه تلویزیونی مدل آن قدیمی بوده و ورودی صدا و تصویر A/V نداشته باشد.
  • به طور معمول باید آنتن به گیرنده و از آن به تلویزیون متصل شود.
  • اغلب آنتن‌ها دارای کابل کواکسیال هستند که باید آن را به گیرنده دیجیتال متصل کنید. شما می‌توانید کابل مشابهی را برای اتصال گیرنده به ورودی RF آنتن روی تلویزیون‌های قدیمی متصل کنید. در غیر این‌صورت، اگر تلویزیون شما دارای ورودی A/V (زرد برای تصویر و قرمز و سفید برای صدا) است، از آنها برای اتصال گیرنده به تلویزیون برای دریافت کیفیت بهتر صدا و تصویر استفاده کنید.

گیرنده تلویزیون دیجیتالی آی کلس iclass  یک دستگاه مبدل بسیار کوچک و سبک است و امکان دریافت و پخش صدها شبکه تلویزیونی و رادیویی، با کیفیت بسیار عالی، را به صورت دستی و اتوماتیک را به راحتی برای مصرف کننده فراهم می کند. در حال حاضر این دستگاه تمام شبکه های تلویزیونی و رادیوها را دریافت و پخش می کند.

این دستگاه قابلیت ضبط برنامه مورد نظر شما را بر روی USB فلش دارد. همچنین می توان فیلمها را با انواع فرمت های MPG , VOB , M2TS , FLV , WMV , MKV , 3GP , MP4 , TP , TS , DAT , DivX , AVIرا مشاهده کرد. فرمتهای صوتی WMA , MP3  و عکس PNG , BMP , JPG را نیز پشتیبانی می کند
این گیرنده دارای خروجی های HDMI و Component و Composite می باشد که دقیقا درپشت دستگاه تعبیه شده است. از دیگر ویژگی های این گیرنده وجود منو فارسی، تلتکست فارسی و راهنمای برنامه الکترونیکی (EPG) می باشد که امکان استفاده از این دستگاه را بی نهایت ساده کرده است. همچنین پنل جلوی دستگاه طوری طراحی شده که در حالت استند بای (Stand by) ساعت را بطور واضح و شفاف نشان می دهد.

گذشته از این موارد این دستگاه نیز مانند هر وسیله دیگر گاهی با مشکلاتی پس از مدتی کار کردن ممکن است با آن روبرو شود؛ از جمله: مشکل اختلالات صوت و تصویر. کارنکردن برخی پورتها مانندHDMI، حتی روشن نشدن دستگاه، نگرفتن شبکه ها و عدم کانال یابی و ذخیره تنظیمات و بسیاری مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دیگر.

اگر دستگاه گیرنده دیجتال Iclass شما در هر مدلی دچار اختلال یا مشکل یا خرابی شده است می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی مجتمع تعمیر ستاپ باکس در رفع هرچه سریعتر آن زیر نظر متخصصین متبحر مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس: تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک ۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱