تعمیرات گیرنده های maxeeder

تعمیرات گیرنده های maxeeder

در گذشته سیستم پخش همگانی تلویزیون به صورت آنالوگ در سراسر کشور و دنیا بود. که تصاویر با یک آنتن معمولی دریافت و پخش می شد. اما امروزه سیگنال ها به صورت دیجیتالی شده و خب سیستم تلویزیون های قدیمی جوابگوی پخش این تصاویر نیستند از این رو تلویزیون های نسل جدید خود داری گیرنده هایی برای این امواج هستند. اما تلویزیون های قدیمی نیاز به یک واسط دارن که این امواج را گرفته و تبدیل کنن تا قابل پخش باشن. دستگاهی به این منظور توسط شرکت های الکترونیکی ساخته شده است که ست تاپ باکس یا همان گیرنده دیجیتالی تلویزیون نامیده می شود. این دستگاه سیگنال فشرده یا کدشده دیجیتالی را دریافت می کند بعد به صورت سیگنال آنالوگ قابل نمایش روی صفحه تلویزیون تبدیل می کند.

می توان گفت Set top box ها یک راه ارتباطی بین تلویزیون و PC یا TV PC و تلفن، ماهواره هستند. این گیرنده ها علاوه بر دریافت محتواهای دیجیتال، قابلیت های زیادی را برای تلویزیون آنالوگ شما فراهم می آورند.  در پخش تلویزیونی دیجیتال، باتوجه به تغییرات زیادی که نسبت به سیستم تلویزیونی آنالوگ کرده اند، برای دریافت تلویزیون دیجیتال باید از دستگاه های گیرنده تلویزیون زمینی دیجیتال (DVB T) استفاده کرد.

از جمله برندهای موجود در بازار برای این دستگاه گیرنده می توان به maxeeder اشاره نمود که دارای مدل های مختلفی نیز می باشد. این گیرنده دارای کیفیت دریافت صدا و تصویر بالا بودن نویز و برفک هست. قابلیت ضبط برنامه در حال پخش را دارد. پشتیبانی از تله تکست از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشد. هم چنین این مبدل دارای راهنمای الکترونیکی EPG فارسی است. قابلیت پخش فرمتهای مختلف صدا و تصویر را نیز دارد. 

به ویژگی های سخت افزاری این قبیل دستگاه ها باید خیلی توجه کرد مانند پاور و مادر برد که بهتر است از هم دور باشند چون اگر مشکلی برای پاور پیش بیاد مادر برد در امان هست و نمی سوزد. در مادربرد قطعاتی که کار های پردازش را انجام می دهند (تیونر، چیپ پردازنده، رم، قطعات الکترونیکی و…) وجود دارد. تیونر و رم دو قطعه عمومی هستند و چیپ قطعه اصلی است که همه کار های پردازش تصویر را انجام می دهد و کیفیت تصاویر به آن خیلی وابسته است. هر کدام از این بخش ها اگر دچار اختلال شوند کارکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد و باید زود رفع شود.

اگر دستگاه گیرنده دیجیتال شما با برند مکسیدر در هر مدلی با مشکلی چه سخت افزاری و چه نرم افزاری مواجه شد می توانید با مراجعه به مرکز تعمیر ستاپ باکس نسبت به رفع آن تحت نظر متخصصین حرفه ای اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس خاصل فرمایید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس:تهران-میدان انقلاب -کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک ۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱